Dag 4, fietstocht over de Golden Gate Bridge!!! - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van ellen sonneveld - WaarBenJij.nu Dag 4, fietstocht over de Golden Gate Bridge!!! - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van ellen sonneveld - WaarBenJij.nu

Dag 4, fietstocht over de Golden Gate Bridge!!!

Blijf op de hoogte en volg ellen

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Opera Plaza

De jetlag is wel zo'n beetje over, we werden vanochtend door de wekker wakker. Vandaag weer met de minder toeristische en dus minder drukke bus naar Fisherman's Wharf gereden. Onderweg reden we ineens langs "The stinking Rose'. Een restaurant waar ze in al hun gerechten knoflook gebruiken, daar wilde ik vanavonde wel eten!
Op de kade fietsen gehuurd, jongens werden verplicht een helm te dragen hihi. Het was een mooie zonnige dag met een stevige tegenwind. Mooi tochtje langs het water, een stukje strand en een haven en steeds dichter bij de brug. Uiteraard kun je er met de auto overheen vanaf beide kanten. Voor de fietsers en de wandelaars hebben ze speciale regels: doordeweeks aan de ene kant alleen maar fietsen, andere kant alleen maar wandelen en in het weekend andersom, heel apart... Op de brug waaide het gigantisch hard en een lawaai door alle auto's die er overheen sjeesden. Wel een super ervaring, over zo'n wereld beroemde brug te hebben gefietst. Na de brug was er een steile afdaling (kon je lekker hard gaan '-) ) door gefietst naar Sausolito, een schattig dorpje aan het water. Heel toeristisch, lekker ijsje gegeten en een beetje geslenterd om vervolgens in de lange rij aan te sluiten om met de fiets in de veerboot weer terug te mogen gaan. Op de terugweg eerder uitgestapt voor dat restaurant maar niet meer gevonden helaas... toen maar een Maccie gepakt haha...