dag 3, deel 2, Alcatraz - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van ellen sonneveld - WaarBenJij.nu dag 3, deel 2, Alcatraz - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van ellen sonneveld - WaarBenJij.nu

dag 3, deel 2, Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg ellen

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Opera Plaza

Vanavond hadden we geboekt voor de nighttour op Alcatraz!
Eerst met de Ferry rond het eiland gevaren met mooie uitzichten op de Golden Gate en Bay Bridge, om vervolgens de audio Tour te krijgen: heel indrukwekkend! De cellen zijn echt heel klein, de regels heel strict, en de vrijheden beperkt. Prachtig uitzicht op de stad vanaf Alcatraz, en het sprak ons extra aan omdat we thuis van tevoren al de film 'Escape from Alcatraz' hadden gekeken. Op de terugweg in gesprek gekomen met een fantastische man: de autist! Deze man werkte voor Alcatraz en vroeg ons waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden dat we uit Holland kwamen deed hij een soort laatje open en ging allemaal typisch nederlandse dingen opnoemen: Famke Jansen, het jongetje met z'n vinger in de dijk, een paar liedjes en hij kende zelfs een aantal Nederlandse woorden haha. Vervolgens deed hij precies hetzelfde met de volgende toerist die hij tegenkwam, heel grappig. Hij wees ons een andere bus aan om mee te gaan, die wat minder druk was. Hij ging daar zelf ook mee. Kiran heeft een stukje van zijn acties gefilmd, het was echt heel grappig!

• 20 Juli 2015 - 21:52

Ellen Wagenvoorde:

Hoi Ellen en kids,
    Leuk om zo deelgenoot te zijn van jullie gave reis. Veel plezier!
    Liefs, El